Blir det annorlunda nu?

Nyårsafton. Nytt år. Men vad säger det egentligen? Nog för att jag har höga förhoppningar om att det här året inte blir - rent ut sagt - lika jävligt som förra året. Att vi överlevt det här året är ett under - bokstavligt talat för honom, bildligt talat för mig.
Men när allt kommer till kritan är det bara en sekund som skiljer 2011 och 2012 åt och varför skulle det bli annorlunda bara för att vi skriver en annan siffra?

Ikväll ska vi bort. Vi ska fira nyår med närmaste vännerna men just nu ligger han och sover. Han gick upp och åt frukost vid 10 sedan gick han och lade sig igen. Nu är klockan 13.10... Hoppas verkligen han orkar ikväll. Men det finns ett annat problem; jag blir irriterad på honom när han ligger där och sover. Det har varit så här så länge nu, alltså i många år och brukar kunna strunta i det, men när vi ska bort brukar jag bli irriterad. Förberedelserna lämnas upp till mig. Han frågar inte ens om det är ok att jag fixar allt. Verkar ta det för givet och det är DET som irriterar mig.
Suck. Måste försöka hitta lite glatt humör nu. Hur ska jag hitta ett sätt där jag inte blir så påverkad av hans mående??? Det får bli målet framöver.

//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0